03 February 2011

Kapipap Ketombit ! ! !






Hehehhe...kali ni aku nk berkongsi cerita.....

Tercipta dalam sejarah aku sendiri, aku membuat karipap Telur, dah bertahun jugak arena membuat kuih-muin ini aku tinggalkan, maklumlah...aku lebih cenderung memasak lauk pauk berbanding kuih-muih...

Giant karipap...intinya diubah sket kepada inti telur & sayur sayuran.....Resepi ni diadaptasi oleh kwn aku si Z.. Alang2 dah berada di Kuala Kangsar Minggu lepas....apa lagi rumah Cik Hira la tempat aku belajO membuatnya...

Resepinya senang la sangat...bahan utama tentunya telur, tepOng Gandum, minyak masak, sayur2 yg korang suka utk dijadikan inti...mcm aku hari tu cuma apa yg ada je laa....kobis aje...tapi kalo sempat utk lebih sedap korang boleh la tambahkan sayur carrot, daun sop, cili merah....ikut kretif & inOvatif korang laaa...

Karipap Telur hasil tangan aku ??
hahaha sedih memang 'fail' maka terjadilah karipap ketombit.... Tapi rasanya ! jgan ckp la.. memang sedap...



No comments:

Post a Comment