21 February 2011

bersenam....excesice....bersenam....excersice....

Topik ni sentiasa aje dlm kepala otak aku, maklumlah dalam masa nak menguruskan badan ni aktiviti berkenaan merupakan aktiviti wajib aku... Sangat berterima kasih kepada big boss Dr. Safurah Jaafar sbb memberi keistimewaan untuk anggotanya turun bersenam d'gymnasium pada setiap pagi..... bkn senang tau, nak tak nak aje...(ikut kesedaran diri sendiri laa)...

pagi mula 7.30 smpai 8.30..walaupun ada simple aerobic tapi aku tetap menggunakan trademill (jiwa aku bkn jiwa aerobic)... Kebanyakkan anggota wanita aje la yg rajin turun, lelaki sangat kurang....

Aku mestikan aku dapat melakukan 20 minit berlari tanpa henti, dan membakar sekurang2nya 100 kalori..... tapi aku ni tau2 aje la, sangat kuat berpeluhnya tak hengat ! tapi xpe janji aku puas....

Jadinya skrg...waktu petang pun penuh dengan aktiviti sukan...badminton, bola tampar dan sukan terbaru aku ceburi.....TENIS... Sukan Tenis, sangat best, sangat byk mengeluarkan peluh...tapi kena banyak belajar lagi, sbb nk mengira point pun sangat tidak reti (padan la bapak aku suka sangat dengan sukan tenis ni) .....thank to en. sayed & amir....sangat tidak sama mcm badminton.....aku sangat puas hati apa yg aku lakukan sekarang... pagi petang dengan aktiviti senaman, moga berat badan boleh turun lagi..(berat dah degil, x mo turun ni)...

No comments:

Post a Comment