16 December 2011

aku eXciden - Part 2..

Cerita pasal Insurance ni....hurrmm...kalo korang nk tahu, insurance ni memang menyakitkan hati, kalau la aku xde kawan yang tahu selok belok pasal insurance claim ni sure aku buta2 di klentoOOng...

cerita nya gini..
SUM insured untuk kereta aku...33K...tapi 1st offer letter dari Insurance untuk claim tersebut hanya menawarkan 29K shj...Kalau la kan aku x tahu, memang aku buta2 je dapat 29k tu padahal aku layak untuk mendapat 33K tu... Kawan aku nyer husbnd yg tolong...dia suh aku buat surat suruh revised balik offer dari bank tu...sepatutnya insurance boleh bayar aku ikut market price kereta tu..that time rhrgenya dalam 32-34K.... Kata kawan aku tu, biar kita mintak tinggi sket kurang2 dia boleh bagi ikut SUM Insured tu.....

Yang aku SANGAT TIDAK paham...apakah motif insurance aku tu cuma menawarkan dgn harga 29K tu... Padahal dia boleh offer terus 33K tu...memang sangat 'naya' pada org yang x tahu tu.. ALhamdullilah... & terima kasih lah pada kwn aku nyer husbnd tu...atas bantuan dan maklumatnya...aku dapat claim semua insurance aku tu....Tapi lepas tolak hutang piutang kereta MYvi WQS5224 tu...tinggal la baki RM 3_ _ _.79 (jadilah nak cover downpyment kereta baru)....alhamdullilah nasib ada dari xde...



TAPI ni baru episod claim Insurance aku..belum lagi episod nak claim insurance bas pulak......tapi yang ni aku x boleh nk story lagi sbb tuntuan tu aku belum buat sbb dokumen+prosedur tu sangat banyak yang diperlukan....

No comments:

Post a Comment