16 December 2011

AKu eXciden...........

Si Myvi Merah WQS 5224... kini tinggal dalam lipatan kenangan.... aku rela, aku pasrah dengan dugaan yang berlaku.... Masih bersyukur sbb tiada nyawa yang melayang akibat kemalangan itu..

Alkisahnya...16 Julai 2011 (Jumaat @ 6.30 pagi) otw nk g kerja, depan skolah rendah aku.... SKKG (sometimes their called Skolah Kanak-kanak gile) hahahahah.... aku telah dilanggar oleh sebuah bas (Metro Bas)...Insiden tu berlaku mmg la SALAH bas itu...ada ke patut katanya aku ni berhenti mengejut dengan tiba2..Tolong sikit yer, wahai en.pemandu bas.... ngko yg laju mcm ke hape ko yg x alert dengan keadaan jalan raya ketika itu...

Pagi tu kebetulan hujan, jalan sure licin, depan aku mmg dah ada kemalangan jadi aku ni telah memperlahankan kenderaan dan keadaan dihadapan kereta aku mmg selamat....aku tidak pun melanggar sesapa....elok aku nk mulakan semula perjalanan....tiba2 aku dilanGGARrrrrrrrrrrrrr... Masa tu, kebetulan berdua dengan mak, hanya kalimah Allah dibibir, sbb harap2 tiada siapa yang akan cedera teruk atau sebaliknya...

Kalau dilihatkan pada keadaan kereta, kalau la aku ada penumpang dibelakang masa tu...Masyallah...tak tahu nk ckap mcm mana keadaannya...kereta aku (blkg) memang teruk gile... memang luluh jantung bila melihat keadaan kereta itu...sedih yang teramat...sangat tragis...Kereta ditarik ke balai trafik Ampang, nasib la Abah ada...than ada pulak kawan2 beliau disitu segala urusan dipermudahkan....

Dah la xde kereta, 2 minggu sblm puasa....pinjam la kereta iku saudaraku...Nasib la acik sangat baik, sebak pun ada bila acik kata, xpe la guna la dulu x payah bayar pun xpe...acik ikhlas tolong anak sedara acik..Uuwwaaa....i sedih u... dah 2 minggu pakai, terpaksa la pulang balik pd tuan nya...terpaksa la pulang seperti yang telah dijanjikan....(sbnarnya acik boleh kasik pinjam lagi, tp x sedap la pulak)... The End..aku balik kg...balik Perak...pinjam la kereta Savvy kt kg...

Kisah Myvi tak habes bergitu aje....mcm2 pulak halnya pasal nk claim2 insurance ni...itu boleh ini x boleh mcm kena tipu pun ada bila ckp pasal insurance ni...yang bengkel tetap nk cari untung, yang insurance pulak x nak rugi...aku ni as a pengguna yg tersepit...tup2 myvi tu diishtihar TOTAL LOST.. ramai yang terkejut bila insurance ishtihar gitu..aduhaiiiii... Macam2 la dari perkara2 yang aku tidak ketahui pasal insurance ni aku dah ketahui..

Tapi nasib masih menyebelahi aku.....To be continue...ahaksss...

No comments:

Post a Comment