16 December 2011

Hobi baru Pendapatan baru...Coklat & cakes...

Salam.....

Kirenya dah berbulan2 aktif dengan aktiviti membuat coklat & kek... hingga kini & hari ni permintaan tidak pernah putus walau kekadang aku jer nk putus nyawa membuatnya..maklumlaa aku ni bkn ade assistant yang boleh digajikan...bak kata orang mcm kerja2 kampung.. sikit2 aje pun, bukan oder sampai ribu2 pun....tapi sapa tau, insyallah rezeki akan datang dapat tempahan ribu2 punya.... konfem aku bukak kedai bersama dgn pekerja la lepas ni.....Insyallah.....AMINNNNN...

Tapi aku sangat bersyukur, dengan adanya hobi baru ini, ia menjadi sumber pendapatan aku skrg kire boleh la buat top-up2 kalau dah sesak2 ujung bulan tu...hihihii...but....emak yang telah dilantik sebagai akauntan sangat la tegas beliau ni, setiap keluaran duit modal serta untung akan dikira setiap 'single sen', x bley nk klentong2 wOooo, tapi kadang...ada gak terlepas...hihihi jahat kan aku ni...(pesalah nya mak... duit penat lelah membuat...kan3)....

Dari untung2 itu la aku dapat membeli sebuah mixer yang sangat besar (bukan industrial mixer ok) dan juga sebuah oven besar (bukan juga industrial oven) kirenya kerja2 membuat, membakar menjadi tidak sukar lagi....cuma sekarang ni aku je perlu xplore untuk mempelbagaikan resepi serta produk... Kalau free2 boleh la berkunjung ke blog aku yg satu lagik.... http://hotzchocolate.blogspot.com nk buat order pun boleh laa...

Sharing is caring  >>>>>> (nanti pic aku kasik upload)...

daaaa

No comments:

Post a Comment